Bursagraph Logo בורסה גרף לימודי שוק ההון לוגו

מוטי כהן

האיש שלנו
בשווקים הבינלאומיים
מוטי כהן, סוחר ומשקיע בבורסות ארה"ב. יועץ לשירות האיתותים של בית ההשקעות אלומות ומנהל קבוצת הפייסבוק של בורסה גרף. מוטי משלב טכני ופונדמנטלי תוך שימוש בשיטות המסחר והניתוח החדישות בשוק.

המרצים שלנו לשוק ההון

ללמוד מהמקצוענים -
אצלך בסלון
פרטים נוספים
X
!שים לב מצוין!
הנייר נוסף לתיק האישי בהצלחה! הנייר נוסף לתיק האישי בהצלחה!
ביטול אישור

איך להשיג יתרון משמעותי במסחר בשוק ההון

המרצה בקורס: מוטי כהן מוטי כהן

גוגל טרנדס ו-owler – נדבך חשוב בארגז הכלים של הסוחר

אחד הדברים החשובים ביותר כשבאים לבחון השקעה בחברה הוא הצורך לבחון אותה אל מול המתחרות שנמצאות בתעשייה הספציפית בה היא פועלת. תתפלאו שעם כל המידע הזמין למשקיעים בעת הנוכחית, להשיג מיהן המתחרות הרלוונטיות ביותר זה לא עניין של מה בכך ודורש מחקר מקיף.

מרבית האתרים הפיננסיים הגדולים כמו יאהו, נאסדק, בלומברג וכו מציגים את המתחרות כאלו שיש להן סגמנט אחד דומה בפעילות שלהן, לדוגמא אינטל מתחרה בקוואלקום לפי התעשייה שבה היא פועלת - השבבים , אך לפי הנאסדק מתחרה נוספת של אינטל היא בכלל אפל. הסיבה לכך טמונה בסגמנטציה של מאגרי המידע הזמינים של האתרים הגדולים שלא ממש מתאמצים להביא לכם את הנתונים הרלוונטיים ביותר.

מציאת המתחרות

מציאת המתחרות הרלוונטיות ביותר הינו שיעור חשוב מאוד המאפשר להשיג לא רק פרטים שקשורים לביצועים הכלכליים היחסיים של החברה כמו למשל יחס הון חוב בין אינטל לקוואלקום, אלא גם אפשרות להבין מהו גודל השוק המדובר והאם יש מקום להמשך צמיחה או אפילו רכישה מצד שחקניות אחרות בתעשייה. לדוגמא רכישת סודה סטרים על ידי פפסי.

במסגרת השיעור הרביעי בקורס אנחנו עוברים על שני אתרים שמעטים אם בכלל המשקיעים שמכירים אותם בהקשר של שוק ההון. הסיבה לכך טמונה בעובדה שמדובר באתרים שמשתמשים בהם בעיקר מנהלי שיווק שרוצים לבצע מחקר שוק על חברות, ולבטח לא משקיעים. לאתר האחד קוראים גוגל טרנדס ולאתר השני קוראים owler .
לחצו כאן לשיעור חינם -לבנות תיק השקעות בשעה

OWLER

ב owler למשל אנחנו יכולים להקיש את שם החברה ולקבל תרשים מהיר של כל החברות הן הפרטיות והן הציבוריות שעוסקות בתחרות ישירה ואמיתית על נתחי שוק. באמצעות התוצאות שמתקבלות בתרשים ניתן להסיק מסקנות כמו גודל השוק ופוטנציאל הצמיחה בו, וכמובן ההכנסות של החברות בשנה האחרונה.

לגוגל טרנדס האתר השני שנלמד יש משקל משמעותי ביכולת שלנו להבין האם החברה המיועדת להשקעה אטרקטיבית ביחס לתעשייה וביחס למתחרות הרלוונטיות שלה וזאת באמצעות מספר החיפושים שמבצעים הגולשים בדפדפן הפופולרי ביותר בעולם .

לצורך המחשה בואו ניקח את אנדר ארמור מול נייק ואדידס . אחד הכלים המרתקים באמצעותם ניתן להעריך צמיחה במכירות של חברה שנלחמת בשטח תחרותי כמו קמעונאיות הספורט הוא גוגל טרנדס . אם נבחן את מגמות החיפוש של גוגל שבוחנות את סך הגולשים שחיפשו ציוד ספורט בחמש שנים האחרונות בארה"ב אין ממש סימנים כי אנדר ארמור פתאום קופצת בפופולריות שלה ביחס לנייק או אדידס . ההפך הוא הנכון כי נכון לכרגע המונדיאל הוא זה שמרכז את תשומת הלב של הגולשים ואנדר ארמור מעולם לא היתה חלק מהמשחק הזה שנקרא כדורגל. בתרשים שמצורף ניתן לראות כי גם שאר המתחרות של אנדר ארמור כמו נייק ואדידס לא רואות נחת בשורת העניין שמגלים הגולשים כך שלצפות שפתאום אנדר ארמור תייצר טרנד חיובי משמעותי שיעלה על המתחרות שלה אני נוטה לחשוב שלא . אסטרטגיה אחת שניתן לבצע היא לונג על נייק ושורט על אנדר ארמור.

לסיכום

גוגל טרנדס וowler מהווים נדבך חשוב בארגז הכלים שנלמד במסגרת קורס סטוק פיקינג לאיתור מניות מנצחות. במסגרת הקורס נעבור בצורה מפורטת על מספר דוגמאות נוספות וכיצד שני האתרים הללו וכלים נוספים משתלבים בשיטת העבודה המסודרת שנלמד, שיטה שתאפשר לכל אחד ואחת מכם להסיק מסקנות חכמות יותר ואמינות יותר לגבי אלו חברות עדיפות להשקעה שבסופו של דבר יספקו לכם רווחים משמעותיים בתיק ההשקעות .
לחצו כאן לשיעור חינם -לבנות תיק השקעות בשעה